16 juli 2017

Dag 46 Jelling

Even checken op het internet voor het vertrek: een half uur regen en dan stopt het. Niet dus een hele dag door regen. Mijn reeks regenfoto's geraakt dan toch gemaakt. Jammer genoeg slang ik er niet in een wandelende pelgrim in de regen vast te leggen é é n passeerd er me maar op dat moment blijkt de tirret van mijn fototas nukkig te zijn.
Wie dit weer heel geweldig vinden zijn de kleine kikertjes die me voor de voeten springen

Onderweg nog een lesje geschiedenis over een houten brug van meer dan 700m lang en 5m breed uit de elfde eeuw het duurt nog tot de twintigste eeuw voor dit in Denemarken overtroffen wordt.
In Jelling nog meer geschiedenis dit blijkt de plaats te zijn waar de doopvond van Denemarken zich bevind. De runestenen van koning Gorm en Harold blauwtand (beter dan H. Greenland) uit de tiende eeuw zijn er de getuigen van

1 opmerking:

  1. Ha Luc, nu zijn die runestenen goed te vinden. In 1963 heb ik er met mijn ouders uren naar gezocht, omdat mijn vader ze perse wilde zien. Toen nog zonder overkapping, de naam jelling is me bijgebleven. Groet, Titia

    BeantwoordenVerwijderen