24 april 2012

Dag 9 Het Dal van Spoleto 23 April


Vandaag gaat het richting Montefalco door het dal van Spoleto. De stad Trevi op de flank van de bergen domineert de hele dag het zicht. Even buiten Spoleto kom ik langs een enorme gevangenis in het midden van de velden. Buiten zitten enkele mensen te wachten tot ze binnen kunnen, ik veronderstel bezoekers. Wat een contrast met mijn vrije wandel door dit land. Tegen de middag stuurt zoon Johan een SMS dat hij opstijgt in Peruguia om 15:30, ik haast me naar Montefalco, het balkon van Umbria, je ziet er van San Egido tot Spoleto in een oog opslag. Het is hollen en om pil 15:30 sta ik op de top van de heuvel, prachtig zicht maar geen vliegtuig te zien! Normaal ben ik de enige gast in het hotelletje of herberg, vandaag is er nog een Nederlands koppel van de partij, ze hebben woorden met elkaar zodat de zin me ontbreekt een gesprek aan te knopen, binnen een dag of wat is er weer wat meer volk in de herberg zeker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten