21 april 2012

Dag 7 Val di Nera

Bestaat er een mooiere valei in de Wereld dan de Val Di Nera? Ik geloof het niet en heb me er vandaag nog van kunnen overtuigen. Na een steile klim kom ik uit de vlakte van Terni 400 meter hoger in het dorpje Miranda, met zicht op de weg die gisteren werd afgelegd. De afdaling loopt langs een traject dat ik in Juni heb verkent, toen kwamen we niet door de doornstruiken heen nu loopt het vlot nar de cascate de Mormone, 8€ om langs de waterval af te dalen is me wat te veel, daarom volg ik het Franciscus pad door de Valli di Nera tot in Frentillo. Een schitterende tocht door de in lente kleuren getooide vallei. Dit kan niet beter. Vandaag is de zon er weer even, morgen zien we wel. Weer is de tocht wat langer dan gepland, 31km ipv van 24km, maar dat deert niet. Ik vind een onderdak in Montereviso een klein dorpje, een uit de duizend zoals er hier duizend rondgestrooid zijn. Voor het eerst sinds lang internet access, zodat Eva vrij van dienst is en morgen fris aan de 10 miles staat. Om te lopen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten